Saturday, December 3, 2011

5 Permata terbaik dalam kehidupan

PUT YOUR TRUST TO ALLAH...100% INSYA-ALLAH (^-^)
ya Allah... ya Allah... ya Allah...

Bismillahirrahmanirrahim....
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Moga semua dalam rahmat-NYA 
insyaAllah
 
 
Umar R.A. berkata :
1-  Aku telah memperhatikan semua teman, namun tidak ada teman yang lebih utama daripada memelihara lisan.
2- Aku telah memperhatikan semua pakaian, namun tidak ada pakaian yang lebih utama daripada memelihara warak.
3- Aku telah lihat semua harta, namun tidak ada harta yang lebih utama daripada sifat Qanaah ( bersyukur dengan apa yang Allah SWT kurniakan) .
4- Aku telah melihat semua kebaikan, namun aku tidak melihat  yang lebih utama daripada ikhlas dalam beramal.
5- Aku telah melihat semua makanan, namun aku tidak melihat yang lebih nikmat  daripada sabar.
Kitab Mutiara Kebijaksanaan Dalam Islam. M/S : 165
 

No comments:

Post a Comment

linkWithin

Related Posts with Thumbnails