Thursday, February 9, 2012

Butiran Tasbih di Sejadah Usang

PUT YOUR TRUST TO ALLAH...100% INSYA-ALLAH (^-^)
ya Allah... ya Allah... ya Allah...

Bismillahirrahmanirrahim....
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Moga semua dalam rahmat-NYA 
insyaAllah 


 ~~~Laa ilaha illaAllah~~~



AKU insan berdosa,

AKU insan yang terleka dengan dunia,

AKU insan yang tewas dengan manuskrip ciptaan iblis...



DEMI kemuliaan Allah yang maha pengasih dan penyayang,

yang sentiasa sedia,

Memayungi JIWA insani yang terlena,

yang sentiasa sedia,



MENYIRAMI jiwa insani yang berlumuran DEBU-DEBU kelalaian dunia,


yang sentiasa sedia menyelimuti jiwa insani yang

mendambakan cahayanya dan jiwa insani yang rindukan pelukan HIDAYAHNYA...




ya ALLAH,

SERUlah hatiku...

aku insan yang rindu pada Mu,




BANTULAH diriku,

TARBIYYAHkanlah hatiku,


"TEGUH DAN TETAPKANLAH JIWAKU PADA JALAN-JALAN KEBENARANMU"



AKU insan, hamba yang lemah,

yang sentiasa lemas dalam falsafah kehidupan”
 ~~~Subhanallah~~~

  wahai hati-hati yang lemah
belajar untuk cinta Allah dan Rasul



"Bila hati berbunga iman,

jalan kehidupan bersuluh redhaNYA

Apabila Tahajud  berkunjung airmata ,

ku pohon langkah Pedoman

ku pohon bangkitkan  JIWA yang  terlena

agar terbuka HIDAYAH yang terhijab DOSA"

 


"belajar untuk ke syurga.. 
mengharap kasihNYA..
mengatur langkah di persisiran 
hidup yang berkelana..
Moga terus dipimpin cahayaNYA."
TAKBIR!!! 
 

No comments:

Post a Comment

linkWithin

Related Posts with Thumbnails