Wednesday, January 11, 2012

Menyelami Jiwa-Jiwa Hamba...

PUT YOUR TRUST TO ALLAH...100% INSYA-ALLAH (^-^)
ya Allah... ya Allah... ya Allah...

Bismillahirrahmanirrahim....
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Moga semua dalam rahmat-NYA
insyaAllah 



Alhamdulillahi Rabbil A'lamin... 
Alhamdulillah dan setinggi-tinggi syukur wajib ku rafakkan pada Pencipta seluruh alam benua atas segala-galanya yang tak mampu ku catatkan di sini semuanya, namun pasti ku teguhkan di hati kalimat syukur itu agar diri ini tidak jauh dariNya bahkan semakin dekat dan bertambah dekat...


insyaAllah, syukur kerana masih lagi bernafas hingga kini walau banyak hal-hal yang berlaku yang memungkinkan diri ini kembali menghadapNya sejak akhir-akhir ini... thanks to Allah atas segalanya. Syukur atas setiap keselamatan, pertolongan dan perlindungan Mu... 


Alhamdulillah, sungguh aku hanya insan kerdil, kerdilnya jasad di hadapan para manusiawi, lemahnya daya dan kudrat hambaMu ini, ceteknya ilmu dan kurangnya amal hambaMu ini Tuhan, jahilnya aku atas segalanya, dan aku hanya tahu apa yang Kau khabarkan, maka khabarkanlah padaku apa-apa yang tidak aku ketahui... namun ku harap aku bukanlah hamba yang hina di pandanganMU... Tuhan, jika kau palingkan wajahMU daripada memandangku, maka kepada siapakah lagi tempat aku mengharapkan belas ehsan, pertolongan dan perlindungan selain daripadaMu yang Maha Penyayang...

Ya Allah...

Permudahkanlah segala urusan hamba
Permudahkanlah segalanya dunia dan akhiratku
hanya padaMU lah saja aku bermohon
ya Rabbi selamatkanlah aku di sini 
jauhkanlah dari hamba-hambaMu yang jahat dan khianat
jauhkanlah dari mereka yang dengki dan iri hati
jauhkanlah dari musibah dan fitnah
jauhkanlah dari hal-hal celaka dan maksiat
Lindungilah aku
hanya pertolongan dan perlindunganMu
ya Allah makhbulkanlah doa-doa ku
makhbulkanlah doa-doa ibu bapa ku
makhbulkanlah doa-doa sahabat-sahabat ku

amin...


Bisikku pada Tuhan,
Lindungilah aku di setiap langkahku,
Lindungilah aku di setiap hela nafasku,
Lindungilah aku di setiap kelip mataku,
Lindungilah aku di setiap degup jantungku,
Lindungilah aku di setiap patah bicaraku,
Lindungilah aku di setiap lintasan hatiku,
Lindungilah aku di setiap ilham fikiranku,
Lindungilah aku di setiap pagi dan petangku, 
Lindungilah aku di setiap malam menanti pagiku,
Lindungilah aku di setiap hal-hal yang berlaku,
Banyak yang ingin ku pohon padaMU,
Terkadang malu untuk ku meminta,
Lantaran banyaknya dosaku padaMu,
Namun jika 1 saja yang dimakhbulkan olehMu,
1 doaku:
Lindungilah iman di hatiku, kerana dengan iman yang ada,
pasti selamat dunia dan akhiratku.
  insyaAllah...


"Ya Allah, jadikanlah aku hambaMu yang pandai melafazkan syukur"


BUAT SAHABAT-SAHABATKU YANG JAUH DI MATA...


ku doakan buat kalian yang terbaik
hanya itu yakni hanya doa yang mampu ku hadiahkan
dirimu duhai sahabat
wajib tabahkan hati atas segala dugaan Tuhan
dirimu memang tabah
tabah menghadapi ujianNYA 
diriku pasti tidak sekuatmu menghadapinya
dirimu tetap tersenyum dalam diuji
pasti darjatmu begitu tinggi di sisi Rabbi
lantaran besarnya ujian ke atasmu
bersabar duhai sahabatku
syukran atas segala jasa dan pengobananmu
begitu besar pengorbananmu
begitu tulus perjuanganmu
untuk Islam semata
 tidak mampu ku balas jasamu
walau dengan dunia dan seisinya
hanya Tuhan yang tahu 
betapa budimu akan ada ganjaran di sisiNYA
bersabarlah duhai sahabat
sabarlah sayang
aku pasti setia mendoakanmu
walau tanpa dipinta
selagi diriku bernafas
yakinilah pasti namamu 
setia di setiap bait-bait doaku

moga Allah yang Maha Penyayang itu mempermudahkan segala urusanmu

Doa senjata mukmin
maka teruskanlah berdoa
selagi waktu belum berakhir
yakinilah janji Allah pasti berlaku
insyaAllah

TAKBIR!!!
 
syukran atas segalanya dan ampuni segala dosa
mari kita doakan bersama
^_~
wassalam

~~~Nuqilan Qalbi~~~

No comments:

Post a Comment

linkWithin

Related Posts with Thumbnails