Saturday, August 6, 2011

MoNoLoG HaTi...

PUT YOUR TRUST TO ALLAH...100% INSYA-ALLAH (^-^)
ya Allah... ya Allah... ya Allah...

Bismillahirrahmanirrahim....
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Moga semua dalam rahmat-NYA
InsyaAllah
 (^_^)
Alhamdulillah:
NIKMATMU : IMAN + ISLAM + IHSAN

Permintaanku...
Bersenang-senanglah kalian
Wahai pemuda-pemuda berjiwa singa
Jalan meraih firdaus
Terbuka lebar buatmu
Lapangkanlah dada kalian!
Raihlah ia! 

Apakah dunia ini begitu kalian cintai
Sehingga membuat Ainul Mardiah ternanti-nanti?
Dengarkanlah!
Seandainya aku lelaki
Tidak akan biarkan
Bidadari bermata jeli itu ternanti-nanti
Akanku mantapkan jiwaku
Akanku siapkan jasadku
Akanku raih semahal apapun mahar buat meminangnya
Pasti! Bukan kerana nafsu serakahku
Tetapi kerana itulah janji Robbi Ilahi
Buat hambanya yang tangguh
Yang cintakan kematian
Demi meraih kehidupan! 

Duhai Robbi…
Aku rindu sekali
Mencium wangian Firdausi
Menjadi seperti Khaulah al Azwar
Ummu Salamah atau Sumayyah
Pendahuluku dalam meraih syurgamu

Wahai Robbi Ilahi… 
Andai pemuda-pemuda ini
Sudah tidak ,menginginkan syurgaMu
Jadikanlah aku sebagai tentera-tenteraMu!!!

Robbi Ilahi…
Seorang mukmin dipegang dengan kata-katanya
Kau jadikanlah aku orang-orang yang menepati janjinya
Andai saudara-saudaraku memilih
Untuk tidur dan memeluk dunia
Aku siap menjadi galang ganti
Berjuang buat Deen ini!!!



Ya Ilahi…
Tiupkan roh-roh Iman dan Islam di jiwaku
Agar aku sentiasa dekat deganMu
Agar aku bisa mencintai Jihad dan Dakwah seperti nyawaku...
Menentang kemungkaran di setiap helaan nafasku
Agar aku bisa menjadi hamba yang perkasa
Mendidik para MUJAHID MUJAHIDAH
Untuk menggapai SYAHADAH…


No comments:

Post a Comment

linkWithin

Related Posts with Thumbnails