Saturday, October 16, 2010

Erti Sebuah Persahabatan....

                                                       Bismillah...                                                                                                                  
                                                

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....
Alhamdulillah dengan segala nikmat yang Engkau kurniakan ya Allah...
SAHABAT??? 1 perkataan yang sukar untuk ku lafazkan....
Apa ertinya sahabat?
Apa bezanya sahabat dengan kawan? teman? rakan? tauladan?
Adakah aku punya SAHABAT?
Adakah aku diciptakan untuk bersahabat?
Di mana sahabatku?
Macam mana nak cari sahabat?
Macan mana nak bezakan antara sahabat dengan yang lain?
Adakah aku sudah punya sahabat? atau masih dalam pencarian....
Nilai seorang sahabat itu amat tinggi...
Bahkan sanggup untuk digadaikan dengan nyawa sendiri....
Menjadi seorang sahabat memerlukan seseorang yang sanggup berkorban
Mengorbankan kepentingan diri sendiri untuk sahabat....
Alhamdulillah,,,, jika ada insan bergelar sahabat di sisi
Dan aku amat memerlukan sahabat...
tapi....
Adakah yang sudi menjadi sahabatku....
Aku tidak mencari sahabat yang lengkap...
Yang punya segala sesuatu...
Yang punya segala kepentingan...
Cukuplah...
Cukuplah...
Cukuplah jika dia sudi menerimaku seadanya...
Terimalah aku seadanya....
Aku tak punya apa-apa...
Aku cuma punya apa yang Allah kurniakan pada ku...
Aku hanya hamba biasa...
Aku hanya insan yang lemah...
Aku hanya insan yang kerdil...
Aku hanya aku....
Bukan sesiapa...
Yang boleh memberi banyak kelebihan pada mu
Aku selalu mengharapkan agar aku tidak menyusahkan sesiapa
Aku tak kisah jika aku yang disusahkan
Aku juga tak kisah jika aku yang perlu berkorban
Cuma diri ini ingin kepastian....
Adakah diri ini punya seorang insan yang bergelar SAHABAT???
Sukar untuk aku cari...
Di mana perlu aku cari...
Waktu ku sudah tidak banyak....
Sedetik cuma masaku tersisa...
Aku pohon pada Ilahi...
Agar diri ini tetap teguh...
Menghadapi segalanya...
Sendiri.....
Penantian yang tak pasti...
Namun ada senyuman di sebalik kesulitan...
Indahnya IMAN...
Indahnya ISLAM....
Kerana tanpanya...
Aku tetap sendiri...
Mengemudi diri ini...
Kerana IMAN dan ISLAM lah
Maka aku masih setia di sini
Di muka bumi ini...
Mencari dan terus mencari
sesuatu yang kekal abadi
CINTA ALLAH....
Sesuatu yang amat PASTI...
DariNYA...
Yang setia di sisi...
Setiap detik
Setiap saat
Setiap peristiwa
Setiap ketika
Thank you ALLAH......(^-^)


"Ya Allah moga pertemuanku denganMU adalah pertemuan yang mulia... Moga aku dimatikan dalam IMAN... Aku rindu saat pertemuan... namun bilakah diri ini bakal dijemput kembali.... moga aku bakal membawa bekalan yang cukup saat kembalinya aku kepada Mu... moga diri ini tetap mencari dan mencari  cinta Allah... yang kekal abadi... yang pasti tidak akan ada penyesalan kerana IA suatu yang pasti...."

p/s: pencintaALLAH
~~SABABAT itu sukar dicari, hargailah ia sebelum ia dibawa pergi menuju ILAHI~~

No comments:

Post a Comment

linkWithin

Related Posts with Thumbnails